Aaron Greenberg: Na jar 2020 vydáme rekordné množstvo hier

Microsoft nás tento rok prekvapil hneď dvomi vecami. Okrem toho, že oznámil príchod Xbox Game Passu na PC, oznámil tiež vydávanie svojich hier cez Steam. Aby toho nebolo málo, ešte vydal niekoľko hier na Nintendo Switch.
Medzi hrami, ktoré sa dočkali vydania na Switch, nájdeme skôr jednoduché veci ako Minecraft, Cuphead alebo Ori and the Blind Forest, ktoré ešte len vychádza. Tým ale zoznam končí, keďže Microsoft už skôr avizoval, že Ori je poslednou značkou, ktorú vydáva na konzolu od Nintenda.
Každopádne, vydanie Gears 5, Halo: The Master Chief Collection alebo Age of Empires II: Definitive Edition cez Steam prekvapilo mnohých, ktorí dúfali, že spoločnosť začne viac presadzovať nákupy cez svoj Store. Lenže ten nejako nešiel naštartovať a v poslednej dobe získal navyše štýlovú konkurenciu v podobe Epic Storu. A tak Microsoft zakopal pomyselnú vojnovú sekeru a Gears 5 vydal ako svoju prvú veľkú exkluzivitu cez obchod Valve. A to dokonca s podporou Windows 7.
To všetko nútilo viacerých sa zamyslieť nad tým, aký je postoj Microsoftu k exkluzivitám. Našťastie, odpoveď na to má Aaron Greenberg, marketingový šéf Xboxu: „Všetky naše interné štúdiá a novopridané štúdiá sa budú odteraz venovať vývoju hier na naše platformy a nemáme v pláne expandovať s našou first-party ponukou na iné konzoly.“
V rozhovore pre MCV UK vraví, že štúdiá, ktoré Microsoft kúpil, vrátane napríklad Obsidianu či inXile, sa budú odteraz venovať vývoju hier pre Xbox One a Windows. Každé zo štúdií navyše expanduje, množstvo pracovných pozícií v štúdiách vzrástlo na viac ako dvojnásobok. Greenberg k tomu dodal, že viaceré z odkúpených štúdií budú pracovať na viacerých projektoch. Vlastne už na nich pracujú, neboli však ohlásené.
„Keď premýšľam o ďalšej hre od Obsidianu, inXile alebo Ninja Theory, všetky tieto štúdia, vrátane našich už existujúcich interných štúdií, ako sú 343 alebo Turn 10, sa budú sústrediť na vývoj hier pre naše platformy. Takže nemáme v pláne expandovať s akýmikoľvek z týchto exkluzívnych first-party titulov na ďalšie konzoly,“ pričom dodal, že situácia v prípade Ori and the Blind Forest je iná. Tam sa jedná o projekt Moon Studios, čo je nezávislé, externé štúdio, ktoré sa opýtalo Microsoftu, či môže vydať Ori na Switch. „Myslíme si, že to má zmysel, a s radosťou s nimi spolupracujeme na vydaní hry na Switch,“ vysvetľuje Greenberg. Zdôraznil však, že Ori and the Will of the Wisps už vychádza len na Xbox One a PC.
Zaujímavosťou v prípade PC obecenstva je, že vydanie Gears 5 na Steame zvýšilo predaje tejto hry vo Východnej Európe, teda v našom regióne, ale aj v Nemecku, Rusku a Číne, čo sú veľké PC trhy a Microsoft má za to, že predaje Xboxov v týchto regiónoch nie sú veľmi vysoké. Aj vďaka tomuto kroku zažilo Gears 5 najväčší launch titulu od Xbox Game Studios počas terajšej generácie konzol.
Celkovo sa Microsoftu spolupráca s Valve páči, a nevyzerá to, že by sa na tom malo niekedy niečo meniť. Pre Microsoft je prvoradý hráč a na PC ho nechce obmedzovať jedným obchodom. Preto hru ponúka na Steame, ale aj vo Windows Store a dokonca cez Xbox Game Pass, čo pokladá zároveň za najlepšie riešenie, ako si hru užiť. Keďže hry na Steame budú podporovať crossplay s Xbox Live, hráči si môžu navyše zahrať spolu bez toho, aby boli obmedzovaní pôvodom hry. Podobný úspech očakáva Microsoft aj pri dvojici ďalších titulov, Halo: The Master Chief Collection a Halo: Reach pre PC.
Greenberg sa v rozhovore pozrel aj na eventy. Na Gamescome sme zažili prekvapenie, keď Geoff Keighley odprezentoval príbehový trailer ku Gears 5 počas otváracieho ceremoniálu Gamescomu. Podľa Microsoftu to bol skvelý spôsob, ako ukázať doposiaľ najväčší Gears titul aj hráčom, ktorí nie sú zameraní na Xbox, respektíve ho vnímajú iba ako konzolu, nie (cross)platformu. Spoločnosť navyše organizuje od 14. do 16.11. event X019. Tento veľtrh sa bude organizova v Copper Box Arene, ktorú sme si doposiaľ mohli spájať s olympiádou roku 2012.
Upozorňuje pritom, že tomuto eventu by sme mali venovať pozornosť: „Myslíme si, že E3 aj X019 sú pre nás kľúčové pre tento rok. Na E3 sme ukázali mnoho veľkých noviniek a X019 bude pre nás ďalší kľúčový event. Budeme tu mať množstvo prekvapení. Na jar máme obrovské plány, takže medzi Vianocami a budúcou E3 nám vychádza rekordné množstvo hier. Takže tento event nám dáva skvelú príležitosť ukázať ich všetky,“ uviedol Greenberg. Spoločnosť tiež bude prítomná na Game Awards v decembri/prosinci.
via MCV UK