Dead Rising 4 mal byť odpoveďou Xboxu na The Last of Us

Dead Rising 3 bol vydarenou Xbox One exkluzivitou, čo sa už o jeho pokračovaní bohužiaľ nedá povedať. Odrazilo sa to aj na hodnotení, našu recenziu si môžete prečítať priamo tu.

Dead Rising 4 vyšiel ako hra, ktorá sa zbavila časového limitu na prejdenie a opäť do hlavnej role vrátila postavu novinára Franka Westa, ktorý sa po rokoch vrátil späť do mesta, kde to celé začalo. Pôvodne však Capcom Vancouver v úzkej spolupráci s tímom Xbox pripravovali Dead Rising 4 ako odpoveď na The Last of Us.

Hra mala byť temnejšia, realistickejšia a malo ísť o akýsi soft-reboot celej série. Microsoft a vývojárske štúdio pracovalo na tejto hre tak trochu potajomky: keď sa to dozvedel japonský Capcom, práce po šiestich mesiacoch zatrhol. Vedenie japonského Capcomu malo totiž za to, že hra, na ktorej pracovalo štúdio vo Vancouveri, nemá nič spoločné s DNA série Dead Rising. Aby k zrušeniu projektu nedošlo, vývojári museli do hry vrátiť Franka Westa a zachovať tradičný gameplay. To sa stalo len krátko predtým, ako pôvodní vedúci tvorcovia projektu boli prepustení.

Vývojári tak mali zrazu len 18 mesiacov na vyvinutie Dead Rising 4 nanovo. Štúdio už navyše prišlo o kľúčových vývojárov a kreatívcov, ktorí stáli za úspechom prvých dvoch hier. Takže pohroma bola na ceste. Podľa toho, čo odhalil herný historik Liam Robertson, Capcom Vancouver začal pracovať na Dead Rising 5 už pred ohlásením štvrtej hry. Tá mala byť prvou, ktorá by bežala na Unreal Engine 4.

Do vedúcej úlohy sa v hre mal vrátiť opäť Chuck Greene (Dead Rising 2), jeho dcéra Katey a hra mala byť v polootvorenom svete v Mexiku. Hra si prešla viacerými prevedeniami a bola v značnej miere inšpirovaná hrami Bloodborne a Assassin’s Creed. Vývojári sa tak pohrávali s prototypom, ktorý mal otvorený svet a parkour, ale menej zombie. Druhý prototyp, inšpirovaný hrami od Miyazakiho, mal stamina meter a systém lock-on súbojov s oveľa ťažšími zombíkmi.

Presne ako pôvodný Dead Rising 4 s krycím názvom Climber, ani tento Dead Rising 5 sa japonskému vedeniu Capcomu nepáčil. A výsledok už poznáme: väčšina vývojárov bola prepustená a tí, čo zostali, mali pokračovať v ďalšej Dead Rising hre podľa šablóny. Tú už ale neuvidíme, pretože Capcom Vancouver zatvoril svoje brány v roku 2018.

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *