Vedenie CD Projekt Red čelí agresii zo strany vývojárov

CD Projekt Red mal tento rok vydať jednu z najočakávanejších hier. Bohužiaľ, ešte predtým ako vydáme našu recenziu, musíme otvorene povedať, že štúdio otvorene klamalo: klamalo hráčom o stave hry, klamalo investorom, klamalo Microsoftu a Sony, a klamalo tiež nám, herným novinárom.
CD Projekt Red sa totiž o kódy podelil s novinármi zhruba 9 hodín pred globálnym vydaním hry, s dovetkom že po Day One patchi máme očakávať úplne inú hru. A hoci to nevyzerá, že D1 Patch z toho spravil úplne inú hru, ako recenzentovi sa mi nepáči predstava, že mám pred vydaním hrať „úplne inú hru“, ako tú, ktorá sa mi nainštaluje s Day One patchom.
Problémov s Cyberpunk 2077 si však už zjavne nie je vedomá len verejnosť, kde to s refundáciami došlo dokonca do stavu, že Sony odstránilo hru z PlayStation Store a Microsoft do popisu hry napísal, že titul nenapĺňa kvalitatívne očakávania a odporúča hráčom počkať na aktualizáciu. A peklo tiež nastalo vovnútri štúdia CD Projekt Red.
Ako uvádza renomovaný novinár Jason Schreier z portálu Bloomberg, s odvolaním na svoje zdroje vovnútri štúdia CD Projekt Red zverejnil reportáž zvnútra štúdia. V utorok totiž došlo k videohovoru medzi vedením spoločnosti a vývojármi, ktoré sa začalo ospravedlnením vedenia za to, že hra vyšla v stave, v akom vyšla. Hovor sa niesol v duchu agresie voči vedeniu firmy, kde pracovníci vyjadrovali svoj hnev, frustráciu, sklamanie a pýtali sa otázky, prečo k tomu muselo dôjsť.
Počas hovoru sa prešla hromada tém, ako bol napríklad povinný 6-denný crunch viackrát počas vývoja hry s dlhými pracovnými dobami. Vedenie odpovedalo, že do budúcna sľubujú nápravu, odmietali sa však k téme vracať a rozvíjať ju. Ďalšia otázka zo strany zamestnancov bola, prečo vedenie tvrdilo ešte v januári/lednu, že hra je dokončená, keď vedelo, že to nie je pravda. Vedenie firmy povedalo, že za tento výrok berie plnú zodpovednosť.
Ďalšia otázka bola, či vedeniu firmy nepripadá pokrytecké robiť hru o korporátnom vykorisťovaní, keď samo núti zamestnancov pracovať s výraznými nadčasmi. Odpoveď na túto otázku bola údajne vyhýbavá a vágna. Čerešničkou na torte pritom je, že vedenie dávalo vývojárom nerealistické deadliny, a to aj napriek tomu že na to vývojári upozorňovali.
Na záver zdôrazňujeme, že našu kópiu hry Cyberpunk 2077 recenzujeme na Xbox Series X. Treba však dodať, že táto konzola nie je „cieľovou“, a hra tu beží výhradne v režime vylepšenej spätnej kompatibility, nakoľko titul oznámený rok pred vydaním Xbox One a PS4 bol určený práve pre dnes už končiacu generáciu konzol.
Si xboxer a chceš dostávať echo o tom najpodstatnejšom z Xbox sveta? Sleduj nás na Facebooku a Instagrame.