Sea of Thieves vstupuje do sezón. Čo to obnáša?
Sea of Thieves dostáva svoj prvý veľký tohtoročný update a tento nadobro mení spôsob, ako postupovať v hre. Prichádza Sezóna 1.
Sea of Thieves od svojho vydania v roku 2018 stavalo len na jednom systéme progresu, a to na plnení úloh pre trojicu frakcií. Dosiahnutie levelu 50 u všetkých troch znamenalo odomknutie statusu Pirátskej legendy a štvrtej, ako-tak tajnej frakcie plus bonusovej lokality. Aby nebol tento grind príliš dlhý, časom hra dostala niekoľko vylepšení pomáhajúcich urýchliť progres, či už formou získavania questov na ostrovoch, sadou príbehových misií, alebo najčerstvejšie možnosťou stať sa Vyslancom pre jednotlivé frakcie.
Najnovšie však do hry pribúda systém progresie známy ako Renown, ktorý je postavený na sezónnom systéme progresie, kde každá sezóna prinesie vlastné odmeny a garantuje celkom 100 levelov na dosiahnutie, rozdelených do 10-tich úrovní. Progres je podmienený plnením úloh, ktoré sa týkajú buď gameplayu ako takého (môže zahŕňať aj plnenie denných výzev!) alebo špeciálnych udalostí, ktoré sa v hre budú odohrávať predovšetkým počas danej sezóny. Každá sezóna pritom bude trvať približne tri mesiace. Počas nich do hry nepribudne žiaden veľký obsah, ale priebežne budú vychádzať aktualizácie s opravami chýb.
Neznamená to ale, že po konci sezóny tieto aktivity z hry zmiznú! Stane sa jednoducho to, že už nebudú kľúčové pre postup v Renown systéme. Prvá sezóna prináša do hry novú sadu výprav pre The Merchant Alliance. Jej lode začali záhadne miznúť, podozrenie pritom majú obchodníci na frakciu The Grand Maritime Union. Tá sa v hre až doteraz priamo neobjavovala, ale je dlho známa ako obávaná námorná spoločnosť, ktorá sa do Sea of Thieves nemohla dostať len preto, že jej lode sú priveľké na to, aby sa dostali cez červenú hmlu Shroud, ktorá ohraničuje hernú plochu.
Hra tak ponúkne novú sadu misií pre frakciu The Merchant Alliance, v rámci ktorých hráči budú vyšetrovať vraky lodí a hľadať chýbajúci tovar, ktorý nedorazil včas do svojej destinácie. A nie je to len preto, že hráči pobrali misie a nesplnili ich. Môžeme predpokladať, že tieto aktivity budú mať priaznivý vplyv nielen na Renown progres, ale tiež na levelovanie u tejto „modrej“ frakcie.
Kľúčovou informáciou pre hráčov je, že na rozdiel od free-2-play hier typu Fortnite a Warzone, sezónny „Renown“ v tejto hre nebude vyžadovať nákup Battle Passu. Hoci ten sa v hre tiež bude nachádzať, pričom je označený ako Plunder Pass a stojí 999 Ancient Coins, čo je ekvivalent 10€. Túto prémiovú menu si hráči môžu buď zakúpiť, alebo si ju môžu zarobiť v hre napríklad plnením sezónnych úloh alebo zabíjaním vzácnych Ancient Skeletonov, ak sa v hre náhodou objavia.
Samotný Plunder Pass prináša do hry možnosť odomknúť dodatočné prémiové kozmetické itemy. Jedná sa celkom o 11 prémiových položiek, ktoré majú hodnotu zhruba 40€. Niektoré z položiek sa dajú zakúpiť samostatne v prémiovom obchode Pirate Emporium už teraz, niektoré boli dostupné len v rámci špeciálnej udalosti, a iné sa dostanú do hry až v budúcnosti, takže držitelia Plunder Passu môžu mať možnosť odomknúť ich s výraznejším predstihom.
Kľúčovou novinkou k dnešnému patchu je aj posledný veľký update režimu The Arena. Rare už skôr oznámilo, že sa tomuto režimu prestanú venovať, a dnes aj vieme, prečo. Joe Neate na fórach Sea of Thieves potvrdil, že režim hrajú len 3% všetkých hráčov, a navyše je tu priveľká toxicita medzi tímami. To je tiež dôvodom, prečo s dnešným updatom bude v režime nadobro vypnutý chat medzi tímami, a komunikovať s nimi bude možné naďalej už len pomocou predvolených hlášok a emotov, ktoré zostávajú naďalej dostupné.