RECENZIA Catie in Meowmeowland

RECENZIA Catie in Meowmeowland

Z prostredia slovenského herného priemyslu prichádza nielen na PC, ale aj na konzoly nevšedná point-n-click adventúra Catie in Meowmeowland. Nielen jej názov je odkazom na Alicu v krajine zázrakov, isté príbehové črty tu sú tiež.

Ten začína v sne malej Catie, ktorá má rada mačičky. Prihodí sa jej sen, kde sa prepadne do mačacieho sveta. V ňom sa všetko riadi mačacími pravidlami a sfingy sa ponášajú na ľudí. Teda do istej miery je to taký obrátený svet, v ktorom natrafíte na zaujímavé, ale aj iritujúce postavy, ako napríklad na pažravého priesvitného slona, ktorého prítomnosť som musel strpieť v nejednom leveli.

Tých je v hre 26 a čas prejdenia je priamo úmerný schopnostiam hráča riešiť logické hádanky. V niektorých leveloch sa tak môžete raz-dva zaseknúť a to aj kvôli občasnej nepozornosti. Na druhú stranu, hra je spravená dostatočne „blbuvzdorne“. Možnosť priamej prehry a nutnosti reštartovať level som nepostrehol. Svoj podiel na tom má aj fakt, že hra je point-n-click adventúra. A s tým súvisí aj skrytá podpora myši na Xbox konzolách. Je zjavné, že vývojári ju tu mali len pre vlastné použitie, keďže hra neobsahuje žiadne nastavenia myši a teda v takomto ovládaní je treba strpieť invertovaný pohyb hore/dole.

Catie in Meowmeowland

V samotnom gameplayi je potešujúce, že hra ponúka veľa secretov alebo filler klikačiek, teda že niektoré javy a/lebo aktivity sú prítomné v hre len preto, aby predĺžili hrací čas a vyťažili maximum zo skutočnosti, že sa dá kliknúť prakticky na všetko. Zároveň to je nevýhoda: môže vás to zmiasť a nemáte istotu, či to, čo práve robíte, má vplyv na progres alebo nie. Niekde, nepoviem kde, pre posun stačilo jednoducho ísť si priamo za cieľom, bez omáčok okolo. Benefitom je aj originalita hádaniek.

Špeciálne potom musím vyzdvihnúť hádanku v titulkoch na konci hry. Možnosť dokončiť ju je priamo závislá od toho, koľko secretov ste objavili a splnili počas gameplayu, preto je možné, že si budete musieť prejsť jednotlivé levely ešte zopárkrát, aby ste získali všetky artefakty potrebné pre splnenie finálnej hádanky. Tu tiež za zmienku stojí elegantne umiestnené logo Fondu na podporu umenia, ktoré podporilo vývoj hry.

Catie in Meowmeowland

Čo sa týka art a gameplay štýlu, tam Katka v Mňaukáčove pripomína populárny Samorost od českého Amanita Design štúdia. Po grafickej stránke je hra naozaj pekná, farebná a má naozaj pekne vytvorené animácie. Hudba je takisto skvelá, groteskný dabing poteší. Inak pokiaľ ide o dorozumievanie, hra je postavená prakticky len na symboloch. Jediné texty sú prakticky len v menu, ktoré je v slovenčine.

Jedna nelogická vec, ktorú musím vyzdvihnúť, je, že vydavateľ avizuje podporu Xbox Series X|S a funkcie Smart Delivery. Vôbec však neviem, v ktorom aspekte hry sa táto podpora prejavuje v porovnaní s napríklad Xbox One X. Nič totiž nenasvedčuje, že by graficky nenáročná point-n-click adventúra potrebovala exkluzívne schopnosti next-gen hardvéru. Ako som sa však dozvedel, ide o chybu v komunikácii zo strany vydavateľa, nie vývojára.

Catie in Meowmeowland

Ak máte radi logické hry a point-n-click adventúry sú v tomto žánri priekopníkom, Catie in Meowmeowland patrí medzi tituly, ktoré by vo vašej knižnici nemali chýbať. Okrem náročnosti, ktorá sa priamo odvíja od vašich schopností, v hre zažijete rôzne humorné situácie sprevádzané groteskným dabingom. Ovládanie je jednoduché, prekvapením je skrytá podpora myši. Dĺžka hry je tak akurát vzhľadom na cenu. Príjemným bonusom, keďže ide o slovenskú hru, sú slovenské titulky.

Catie in Meowmeowland

7.3/10