Na čo vlastne slúži predný displej na devkitoch Project Scorpio?
Microsoft pred pár týždňami ukázal devkity Project Scorpio a zároveň potvrdil, o čom sa dlhšie hovorilo: majú predný displej. Ten je určený samozrejme len pre vývojárov a pre bežných hráčov nebude mať žiadne využitie.
Samotný displej má rozlíšenie 256 x 64 pixelov. Jedná sa o OLED obrazovku, ktorá však nie je dotyková, no dá sa ovládať pomocou piatich tlačidiel, ktoré sa nachádzajú vo vrchnej časti devkitu. Samotný panel slúži k tomu, aby vývojárom ukazoval potrebné informácie bez toho, aby zavadzali na hlavnej obrazovke, čo je veľké plus, keďže takto môžu robiť screenshoty bez zbytočného retušu a odstraňovania debug textov a grafov.
Microsoft však neobmedzuje možnosti využitia tohto displeja, ani jeho tlačidiel. Vývojári si tak vedia predný ovládací panel plne prispôsobiť k svojim potrebám a vedia si sem naprogramovať rôzne funkcie, ktoré využijú pri vývoji hier. Napríklad môžu vytvoriť tlačidlo pre preskakovanie levelov, pre pridávanie nových NPC či zmenu grafických nastavení. To všetko sa dá bez nutnosti reštartovať devkit a zmeny sa prejavia ihneď.
Ukážka tejto slobody používania predného panelu je dostupná nižšie na tzv. Dolphin Demo. Je to demo, ktoré ukazuje plávajúcich delfínov. Za pomoci tlačidiel je možné pridávať nových delfínov, odstraňovať ich, rozbraziť ich 3D wireframe modely alebo majú možnosť pozastaviť simuláciu. Zaujímavé tiež je, že panel podporuje zobrazovanie videa, čo využili niektoré väčšie vývojárske štúdiá k tomu, aby monitorovali ostatné devkity pomocou jedinej obrazovky.
Tak schválne, ako dlho potrvá, než niekto preportuje DOOM na predný panel devkitu Scorpio?
Scorpio XDK front panel does way more than just FPS count. Fully programmable. Watch dolphins on the back screen, etc. Really cool stuff. pic.twitter.com/AaV63fq9qr
— Jez (not a mimic) (@JezCorden) May 13, 2017
via WindowsCentral