RECENZIA: Fable Fortune, len ďalšia kartová hra?

Fable Fortune recenzia

To, čo naštartoval Hearthstone nečakal zrejme nikto. Pred Battle Royale a po MOBA mánii sme tu mali kartičky. Všetci od FIFA futbalistov po fanúšikov fantasy skladali virtuálne decky, aby si mohli zmerať svoje sily v ťahových online zápasoch. Na Xbox ale Hearthstone zatiaľ neprišiel, tak nám je ponúknutá príjemná alternatíva v podobe Fable Fortune.

V prvom rade o sebe prezradím, že som celkom fanúšik Hearthstone a teda som Fable Fortune púšťal s určitými nárokmi. Bál som sa hlavne free-to-play konceptu, ktorý tvorcovia nakoniec vybalancovali a dostať sa k novým balíčkom  je dostupne možné aj iba pomocou hrania. Bez platenia.

Fable Fortune Fluffy cat

Nespomínam si z Fable série na mäkučkú mačku,

Hra samotná je teda CCG a teda kartičková hra, kde ťaháte karty na stôl za určitú cenu energie. Jej maximálny počet sa každým kolom zvyšuje a tak si neskôr môžeš dovoliť vyložiť silnejšie karty. Ide o absolútne rovnaký koncept ako u Hearthstone. Ja osobne som sa do hry dostal takmer okamžite. Až na pár zmien ide teda o totožnú hru.

Jednou z výraznejších odlišností je možnosť dať vyloženej karte ochranu. Celkom ma to prekvapilo, keďže ide o strategicky veľmi dôležitú vec. Hráč musí na takto ochránenú kartu zaútočiť, čím sa predlžujú samotné hry, keďže využívať túto funkciu často (ak nie pri každom kole), je nutnosť pre výhru.

Fable Fortune good evil

Fable Fortune rozhodne nie je čistá kópia Hearthstone.

Fable Fortune je ale stále Fable. Naša milovaná značka xboxerov. Pri hraní hry som ale pocit, že hrám Fable spin-off bohužiaľ nemal. Dychtivo som sledoval, aké karty sa mi predostrú, aby som si mohol rozpamätať na ich herné Fable predlohy. Monštrá ani postavy som si ale s Fable postavičkami nespojil. A to som hral Fable 2 aj 3 a dokonca aj jeho kinect odnož. Čakal som skrátka viac sliepok.

Hra je ale spracovaná veľmi pekne. Síce chýba interaktívne prostredie (!!) a teda pri čakaní na súperov ťah nie je priestor na odreagovanie, no vizuál hry je veľmi pekný. Karty sú uveriteľné a v pohode mi prišli aj keby nešlo o hru z Fable série. Fortune by mohla byť pokojne čisto samostatná CCG hra. Fable nádych jej ale rozhodne pridáva na atraktívnosti.

Fable Fortune AI

Okrem PVP zápasov ponúka hra aj možnosť súperiť s AI.

Kartové a teda spoločenské hry sú hlavne o tej spoločnosti. Aj keď hra obsahuje hranie proti umelej inteligencii, základ je hrať so skutočnými hráčmi. Aj keď je hra crossplatformová medzi Xboxom a Windowsom 10 a samozrejme zadarmo, bál som sa trošku, či nebude nájsť protihráča problém, keďže o hre nejak špeciálne veľa pri vydaní počuť nebolo. Moje obavy sa ale nenaplnili a aj keď je čakanie samozrejme o niečo dlhšie, ako som pri Hearthstone zvyknutý, nebolo to nič nezvládnuteľné.

Pri spoločenskosti Fable Fortune ale ešte ostaňme. Hra ponúka okrem klasickej 1 vs 1 hre aj veľmi zaujímavý koncept Co-op hrania. Niečo také som si popravde nevedel moc predstaviť, ale funguje prekvapivo spoľahlivo. Nejde o hranie dvaja na dvoch, drží sa pravidla cigánskej férovky. Spoločne so spoluhráčom útočíte na jedného AI bossa. Takéto oživenie prebratého konceptu hry veľmi vítam.

Fable Fortune

,,Herné stoly“ sa menia, no prostredie nie je interaktívne ani na PC.

Grafickú a hudobnú stránku pri kartovej hre na prvý pohľad nemá význam hodnotiť, ale nakoniec práve tieto dva body vytvárajú hlavný dojem z hry. Vizuál sa drží kresleného Fable štýlu a zanimovaný je takmer každý úkon. Aj rozbaľovanie nových balíčkov si samozrejme užiješ. Ozvučenie si drží príjemný štandard, nič čo by mohlo uraziť.

Verdikt
Hru určite vyskúšaj. Nič za to nedáš (doslova) na Xboxe ani na PC. Pri Xboxe je podstatné hlavne to, že veľký brat Hearthstone na našu konzolu nie je. Ak píšem brat, tak myslím takmer dvojča. Fable Fortune spočiatku pôsobí ako preskinovaný Hearthstone. Základný koncept hry je úplne rovnaký, prináša ale niektoré odchylky, ktoré čiastočne menia hrateľnosť. V pozitívnom slova zmysle. Taký je aj Fable Fortune.. milá príjemná kartičková hra. Skús ju, možno na seba narazíme a ja ťa budem môcť nabiť, ako amatéra :).

Fable Fortune

7.4/10
  • Zvuk
  • Mikrotransakcie
Fable Fortune
Fable Fortune
Developer: Mediatonic
Price: Free

Herr Roman

Ku Xboxu ma donutílo vydanie GTA IV exklúzivne na konzoly. Od tej doby som si uvedomil pohodlnosť konzolového hrania a dodnes som naň nezanevrel. Ako Xboxer milujem čokoľvek, čo má na obálke R a hviezdičku. Okrem mainstream hier rád skúšam aj menšie tituly. Nech je to aj šialená japan-porno-puzzle hra. A som alkoholik. Či to sa sem už nepíše?