Xbox One S je mierne výkonnejší, než pôvodná konzola
Xbox One S už dorazil prvým majiteľom, dorazil do prvých redakcií a dorazil aj ľuďom, ktorí o ňom chcú zistiť čo najviac. Práve medzi takých patria ľudia z DigitalFoundry, ktorí vždy robia takéto zaujímavé testovanie nového hardvéru. Alebo aj nových funkcií, postarali sa napríklad o porovnanie kvality optimalizácie hier v spätnej kompatibilite a ukázali, že napríklad Mass Effect mal kvalitnejšiu grafiku na úkor framerate. Česť výnimkám ako je Red Dead Redemption, kde sa portovanie zvládlo na jednotku a hra beží na Xboxe One dokonca plynulejšie, než na 360-ke. Na čo teda prišli Digital Foundry u nového Xboxu One S?
V prvom rade prišli na to, že nová konzola so sebou prináša trochu viac výkonu. Ten je tu prítomný hlavne kvôli podpore 4K videa a HDR obrazu, avšak na grafickú kvalitu hier by to nemalo mať priveľký vplyv. No vlastne skoro žiaden, rozdiel je len 6,1%. Už toľko málo však môže postačiť k tomu, aby sa u niektorých hier vyriešil problém s framerate. To hlavné navýšenie výkonu však očakávame na prelome 2017/2018, kedy má na trh prísť Project Scorpio, 6-teraflopová konzola s podporou 4K gamingu a kvalitnej virtuálnej reality.
Aktuálne navýšenie výkonu si však Xbox One S nevycucal len tak z elektrickej zástrčky. V skutočnosti došlo k pár zmenám pod kapotou. Tou najvýraznejšou zmenou si prešla grafika. Frekvencia GPU bola zvýšená z pôvodných 853 MHz na 914, čím sa priblížila k PS4. Ďalej sa zvýšila rýchlosť ESRAM z 204 na 219GB/s, čo je tiež prospešné pre celkový výkon konzoly. Ten už činí 1,4 TFLOP/s, kým pôvodne to bolo 1,32 teraflopu. DigitalFoundry tiež uvádzalo, že konzola si zachovala rovnaký procesor, teda má 8-jadrový AMD Jaguar s frekvenciou 1.75GHz.