IDC: Loot Boxy zarábajú priveľa peňazí na to, aby s nimi vydavatelia skončili

V posledných týždňoch patria mikrotransakcie k najdiskutovanejším témam v hernom priemysle. Dôvod je jednoduchý – hráči nimi začínajú byť presýtení. Mimo iného za to môžu loot boxy, ktoré čím ďalej tým viac pripomínajú lotériu. Môžeme si za to však sami.

Taký názor má prestížna agentúra IDC, o ktorej štatistiky sa opierajú mnohé veľké firmy vrátane Microsoftu, Samsungu alebo Applu. Súčasný systém loot boxov totiž zarába herným štúdiám príliš veľké peniaze na to, aby s tým prestali. Viaceré hry dnes fungujú ako služby a ich vydanie je vlastne začiatkom celého procesu monetizácie. Fenomény ako Overwatch alebo League of Legends sa tešia obrovskej hráčskej komunite a to dáva vývojárom možnosť zarobiť veľké peniaze.

Assassin's Creed Origins

Assassin’s Creed Origins prezentuje, že loot boxy nás nemusia stáť peniaze

Lewis Ward, ktorý má v IDC na starosti oddelenie pre herný, VR a AR trh, ale ráta s tým, že skôr či neskôr ľudia začnú hľadieť na systém mikrotransakcií ako na možnú hrozbu. Je to podľa neho oprávnené, pretože v mnohých prípadoch hráči netušia, ako to bude celé fungovať a je to zmena oproti niečomu, čo bolo pre hry typické doposiaľ.

Technicky sa ale dá povedať, že ide o „správny“ spôsob, ako udržovať hru nažive po vydaní. Zažili sme éru, kedy EA chcela bojovať proti bazáru s Online Passom, zažili sme tiež obrovskú éru Season Passov, ktorá pretrváva dodnes. Obmedziť multiplayer s pomocou season passu sa ale ukázalo ako veľmi zlý krok, pretože platené map packy a expanzie oddeľovali hráčsku komunitu a postupne hru „zabili“.

via WCCFTech

 

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Jeden komentár

  1. StriderCZ píše:

    Doufám, že vlna mikrotransakcí časem opadne. Doufám. Problém je mimo jiné v tom, že mikrotransakce tohoto typu narušují hratelnost. Nevadí mi platební model u her typu Path of Exile: Hra zdarma (nebo levná on-line hra), možnost zaplatit si za kosmetické změny typu větší inventář a pak platba MS v rámci zlatého členství (z čehož těží obě strany). Nejhorší totiž je, kdy se uzavře obchod typu: Já teď vydělám neskutečné peníze, ale tím, že o*ebu ostatní, tak zavřu vrátka do budoucna sobě i ostatním.
    Nebo když kdokoliv začne porušovat zásadu: jez, ale nemlaskej.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *