RECENZIA Assassin’s Creed Origins: The Hidden Ones

Assassin's Creed Origins The Hidden Ones Recenzia
Po desiatkach hodín času stráveného v starovekom Egypte dáva Ubisoft hráčom dôvod, prečo sa vrátiť do starej ríše. Prvá expanzia s názvom The Hidden Ones prináša dôstojné pokračovanie príbehu Bayeka a bratstva Skrytých, ktorí expandujú do nových kútov sveta.

Expanzia pokračuje štyri roky po konci pôvodnej hry, v roku 38 pred našim letopočtom. Bratstvo Skrytých už nie je také skryté, v Egypte aj mimo neho sa o ňom šýria chýry a oslavné piesne. Jeho pomoc príde ľudu Sinajského polostrova naozaj vhod. Práve Sinaj totiž ovládli mocipáni vedení rímskym generálom Rufiom a zotročujú tunajší egyptský ľud. Kleopatra, ktorá manželstvom s Cézarom zjednotila impérium smerom na Rím, proti tomu nehodlá nič robiť. Má celkom iné priority a záujmy.

Assassin's Creed Origins The Hidden Ones

Bayek si však za úlohou ochrancu ľudu pevne stojí a je jeho úlohou zabiť troch mocipánov, ktorí svojou krutovládou zbedačujú Sinaj. Ako to už ale býva, bratstvo Skrytých čelí zrade a začne byť v ohrození. Počas niekoľkohodinového príbehu hráči natrafia na celkom 15 misií, z čoho značnú časť tvoria bočné questy. Cením si ale, že pribudli logické úlohy a hlavolamy, ktoré hru riadne predĺžia. Tie dokonca z časti fungujú aj v hlavných misiách, kde je treba generála Rufia dostať do pozoru tým, že mu jeho troch spoločníkov zabijete.

Assassin's Creed Origins Hidden Ones Sinai Map

Samotná mapa má rozlohu 4 kilometre na dĺžku a zhruba 1,8 kilometra na šírku, ak počítame aj vodu v prieplave. Dá sa povedať, že Ubisoft využil mapu, ako sa len dá. Natrafíte na lokality, ktoré treba vyčistiť alebo v nich zabiť lídra svorky, comeback hlásajú aj papyrusy a kamenné kruhy. A ani hluché miesta mapy nezývajú tak celkom prázdnotou. Ešte vždy na Bayeka číhajú fylakovia, ktorí majú Level 45 (teda max. pre toto DLC) a ktorých poslal niekto od Skarabea, ktorého ste v pôvodnej hre zabili.

Celkovo je teda expanzia navrhnutá tak, aby v nej hráči strávili ďalších pár hodín času. A kľudne aj celý víkend, ak sa rozhodnú dokončiť všetko, čo nový región ponúka. Možno sklame, že sa zachovali opakujúce sa vety NPC-čiek, a aj keď Ubisoft hlásil, že už tento problém opravil, v Sinaji ešte o tejto novine nepočuli. Okrem toho dostanete rozšírenie príbehu, ktorý je aj tentoraz inšpirovaný historickými udalosťami a navrch toho celého zvyšuje maximálny level zo 40 na 45. Čo môže uľahčiť postup pri iných aktivitách pôvodnej mapy, ktoré ešte nemáte hotové.

Assassin's Creed: Origins: The Hidden Ones (DLC)

7.7/10