DOJMY The Darwin Project: Taká iná battle royale
Battle Royale žáner minulý rok poriadne nabral na popularite a na trh prišlo niekoľko zaujímavých hier. Také PUBG alebo Fortnite netreba predstavovať nikomu, no v žánri sa nachádzajú aj menšie unikátne projekty, ktoré majú niečo do seba. The Darwin Project je jedným z nich.
The Darwin Project sa odlišuje hneď niekoľkými vlastnosťami. Zatiaľ čo dominanty žánru stavajú na obrovských súbojoch 100 hráčov, tu sa proti sebe postaví len 10 hráčov a jeden Director. Ten hru riadi a má rozšírené právomoci – môže napríklad určiť, do ktorých zón padne supply drop, uzatvárať zóny, spúšťať gravitačné búrky alebo vrhať atómové bomby. Priznám sa ale, že za ten čas, čo som hru hral, som zažil, že Director využíval svoje privilégiá len pasívne a to na zatváranie zón alebo hádzanie dropov.
Dropy, na rozdiel od tých v PUBG, neobsahujú kopu vzácneho lootu. Reálne sa tu ukrýva jeden kus elektroniky, ktorý môžete využiť na permanentné power-upy, ktoré máte dostupné do konca hry. Treba si ich však „vycraftiť“ v crafting menu, ktoré má veľmi veľký význam. Totiž v The Darwin Project musíte bojovať o prežitie v treskúcej zime. Čo neznamená len, že idete zabíjať hráčov, ale že musíte dávať pozor na to, aby ste nezmrzli. Docielite to tak, že si zapálite vatru, čím ale prezradíte svoju polohu, takže sa neoplatí zdržovať sa na mieste.
Vatru, ako aj ďalšie užitočné zlepšováky do zamrznutej kanadskej divočiny, môžete craftovať s pomocou dreva. To získavate sekaním pomocou sekery/lopaty, ktorá je jednou z dvoch zbraní, ktoré máte k dispozícii. Tou druhou je luk, do ktorého tiež musíte craftiť šípy. Tu ma prekvapilo, že v závislosti od druhu sa odlišuje počet vycraftených šípov – z jednoho kusu dreva získate 7 klasických alebo len 1 špeciálny druh (ohnivý, lovecký, berserkový). Podotýkam ešte, že druh šípu, ktorý plánujete používať, si môžete nastaviť v hlavnom menu alebo v lobby.
Menu craftingu je dokopy rozdelené na štyri kategórie. Prvá predstavuje základnú výbavu – brnenie, vatru alebo šípy. Druhá kategória obsahuje nástrahy ako sú pasce pre medvede, drôty, klietky alebo výbušný loot crate. Tretia kategória predstavuje elektronické vylepšováky ako je teleport, turret, energetické pole alebo dočasná neviditeľnosť. Aby ste mohli túto kategóriu využívať je treba získať aspoň jeden kus elektroniky, ktorú do hry zhadzuje Director. No a štvrtá kategória zahŕňa perky ako špeciálne boty, zručnosť so sekerou alebo plášte, ktoré majú rôzne vlastnosti. Podotknem, že počas hry máte k dispozícii tri položky z každej kategórie.
Gameplay je v súčasnosti veľmi špecifický. Aj kvôli menšiemu počtu hráčov je hra omnoho rýchlejšia, než PUBG alebo Fortnite. Zároveň máte väčšiu šancu prežiť, pretože vás nemôže zabiť 100, ale len 10 vecí (rátame aj hru samotnú). A ako to prebieha? V prvom rade – mapa je rozdelená na 7 hexagónov, o ktorých osude rozhoduje Director (a ak nie je dostupný, tak hra). Tie sa postupne vypínajú a hráči sa musia postupom času presúvať do nových oblastí. Hráči však nie sú nútení neustále bežať ako pri PUBG alebo Fortnite – ak trafíte správnu zónu, môžete zotrvať v jednom regióne počas celého zápasu.
Menší počet hráčov však neplatí len pri zaľudnení serveru, ale aj pri hráčskej základni. 10 hráčov je podmienkou a v lobby ste dovtedy, dokým sa nenájde #10 hráč. Čo môže znamenať, že v lobby môžete stráviť pokojne 15 minút, ako sa mi to stalo počas obednej doby v priebehu pracovného týždňa. Je celkom škoda, že vývojári nespravili kompromis a neumožňujú hrať v menšom počte. Na druhú stranu, hra je stále vo vývoji a tak sa môže všeličo zmeniť.
Jedna vec ale vo mne vyvolala obavy: hra prešla na free-2-play model na PC a to isté sa má udiať čoskoro na Xboxe. Z toho by sa dalo usúdiť, že hráčska základňa nenapĺňa očakávania a vývojári chcú titul oživiť tým, že bude k dispozícii zadarmo. Neexistujú síce priame dôkazy alebo oficiálne potvrdenie, že toto je dôvodom prechodu na free-2-play, ale moja skúsenosť s dlhým čakaním na desiateho hráča môže niečo vypovedať.
Po grafickej stránke som ostal milo prekvapený. Grafickým štýlom sa The Darwin Project ponáša na Fortnite, ale na rozdiel od neho nebeží v 60fps. Jedná sa teda o 30fps titul, ktorý beží stabilne a bez framedropov, s výnimkou jedného momentu, ktorý som zažil pri priveľkom množstve grafických efektov na obrazovke, pričom hrám na Xbox One X. Spomínajúc túto konzolu, zažil som niečo veľmi zvláštne.
Oficiálne ešte hra nepodporuje Xbox One X, ale beží v 4K. Microsoft totiž uvádza, že sa čaká na aktualizáciu, ktorá prinesie podporu One X. Reálne sa však hra už teraz renderuje v 3840 x 2160 a nie v 1920 x 1080. Takže, buďto je už základná podpora zapracovaná a zabudlo sa o tom informovať alebo hra využíva nejakú metódu renderu, ktorá nevyžaduje nutne certifikáciu pre One X. Prikláňam sa skôr k prvej možnosti. Pozoruhodným aspektom je tiež zvuk – ak si odmyslíme, že počujeme hráčov (dajú sa stlmiť), tak počas hrania samotného dodáva divočine realistický feeling fakt, že tu nehrá žiadna hudba, ale je tu jednoducho ticho a vietor. A občasné zvuky spôsobené činnosťou hráčov alebo Directora.
Resumé
The Darwin Project je na jednu stranu zaujímavá a netradičná multiplayerovka, ktorá si vzala niečo z battle royale a niečo zo survivalu. Výsledkom toho je, že nemusíte hľadať zbrane a bojovať o prežitie len s ostatnými hráčmi. Tentoraz musíte dávať pozor na to, aby ste nezmrzli, keďže sa hrá v krutej zime na severe Kanady. K tomu máte k dispozícii crafting a rôzne veci, s ktorými viete zavariť iným hráčom alebo zlepšiť svoje štatistiky v danej hre. Varovný prst však visí nad hráčskou základňou, pretože sa zdá, že aspoň na európskych serveroch nie je priveľmi vysoká. Kupovať sa hru zrejme neoplatí, pretože prechádza na free-2-play.
The Darwin Project (Game Preview)
Celkový verdikt
-
Hrateľnosť
-
Trvanlivosť
-
Grafika
-
Zvuk
Viděl jsem několik letsplay videí. Hra je zajímavá, obávám se ale, že v záplavě battle royal klonů zanikne…