Microsoft: xCloud má obrovský náskok vďaka cloudovej infraštruktúre Azure
Microsoft ešte začiatkom mesiaca odhalil dlho očakávanú streamovaciu platformu Project xCloud a ohlásil, že už začiatkom budúceho roka bude dostupná v testovacej verzii pre verejnosť. Spoločnosť vidí v tejto službe obrovský potenciál, keďže vďaka nemu dokáže rozšíriť Xbox na viac zariadení a získať tak ešte viac hráčov, než doteraz.
K platforme sa Microsoft vyjadril aj počas telefonátu s investormi. Presnejšie ju komentoval samotný výkonný riaditeľ Satya Nadella. Pre úspech hernej divízie ako takej je podľa neho kľúčové to, že má veľkú užívateľskú základňu a vie pracovať s peniazmi. Dodáva, že spoločnosť je v oblasti monetizácie najlepšia zo všetkých herných platforiem, čo sa odrazilo aj na výsledkoch, na čom majú podiel first-party aj third-party hry, na ktorých sa Microsoft nejakým spôsobom podieľa.
„Vďaka nášmu štrukturálnemu postaveniu vieme zaručiť, že sila našej komunity bude rásť. Vidíte to už pri Minecrafte, ktorý je dostupný na všetkých platformách, vidíte to na našej rastúcej komunite a uvidíte toho viac. Samozrejme, veľkým pomocníkom pri tom bude príchod Game Passu na PC. Prirodzene, nasleduje streamovanie. Výhodou pri našom streamovaní je, že máme obrovský náskok v cloude oproti konkurencii. Chceme teda priniesť to, čo robíme s Azure, a chceme jeho sieťové schopnosti využiť pri Xboxe a xCloude najlepšie, ako len vieme. Takže taký je môj pohľad na vec. Prirodzene to rozšíri náš dosah, ale najviac ma teší kľúčový obsah, komunita a platforma, ktorú môžeme aj takýmto spôsobom zúročiť.“
via WCCFTech
V současné ani dohledné době pro mne cloud nic moc neznamená…ale je fajn sledovat, jak se bude vývoj dál ubírat.- Rozhodně má tento směr větší potenciál než VR svého času