Sony sa chce pri PS5 orientovať na hardcore hráčov. Nezávislým hrám chce dať košom.

PlayStation

Začiatkom tejto generácie konzol malo Sony navrch vďaka viacerým krokom. V prvom rade zosmiešnilo Xbox videonávodom, ako požičať hru na PS4. V druhom rade dohodlo veľmi dobré vzťahy s nezávislými vývojármi.

Ako však PS4 naberala na popularite a predajoch, Sony začalo čoraz menej venovať dôraz na indie komunitu, vďaka čomu aj projekty ako RiME nakoniec vyšli ako multiplatformové či dokonca získali exkluzívny status na inej konzole. V princípe sa aj samotný Jim Ryan zo Sony vyjadril dávnejšie, že indie komunitu už nepokladá ako dôležitú pre ďalší úspech platformy.

V tomto prístupe podľa zdrojov serveru The Wall Street Journal plánuje Sony pokračovať aj v novej generácii konzol. Rozhodnutie venovať nezávislým hrám zníženú pozornosť vraj niektorých šéfov malých štúdií urazilo, vďaka čomu sa zhoršil aj ich pohľad na firmu a chystanú konzolu. Naopak, Nintendo nemá s nezávislými hrami žiaden problém a dokonca niektorých vývoj priamo podporuje.

RiME

Microsoft, podobne ako Nintendo, tiež plánuje zvýšiť dôraz na nezávislú tvorbu v budúcej generácii konzol, pričom za kľúč k ich úspechu a popularizácii pokladá aj Xbox Game Pass. Na znak toho Microsoft na E3 pravidelne ukazuje ID@Xbox Showcase a tento rok začalo vysielať relácie ID@Xbox Game Pass.

Sony však v budúcej generácii vníma Xbox ako hlavného konkurenta, pričom do budúcna ako možnú hrozbu vníma Google Stadia. Naopak, spoločnosť vôbec nevníma ako hrozbu Nintendo, ktoré má mladšie publikum. V súvislosti s Xboxom chce Sony zapracovať na množstve veľkých exkluzivít a partnerstvách s veľkými štúdiami. Cieľovou skupinou PlayStation 5 budú hardcore hráči.

God of War

via NintendoLife

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

2 komentáre

  1. stangast píše:

    Správny krok od PS. Kvalita nad kvantitu. ?

  2. StriderCZ píše:

    Tvrzení typu orientace nad hardcore hráče nedává reálný smysl (podle mne je to jen PR kec). Protože maximum prodejů dělá mainstream. Stejně jako u grafik: na trhu je špičková 2080 RTX (pro hardcore) ale maximální zisky budou z 1660Ti (střední střída).
    A indie hry: to je stejné jako v multikině, kde si většina zajde na trhák typu Vetřelec, ale s balíčkem AAA filmů distrubutor nabídne i nějaký ten „umělecký snímek“.
    A pak z toho profitují všichni.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *