Xbox Scarlett bude mať dedikované raytracingové jadrá, tvrdí vývojár Gears 5

Vývojári aktuálne vychádzajúcej Xbox exkluzivity Gears 5 sú dnes v hľadáčiku mnohých herných médií. V rozhovore pre Gamespot navyše vývojári okrem detailov z vývoja potvrdili aj kľúčovú novinku k hardvéru Xbox Scarlett.
Budúca generácia Xboxu má podľa slov technického art directora hry, Colina Pentyho, disponovať dedikovanými jadrami na raytracing. Znamená to, že Xbox bude mať na ray tracing dedikovaný hardvér a technológia tak bude fungovať podobne, ako na RTX kartách od Nvidie.
„Momentálne nemáme nič na oznámenie v súvislosti s Gears a novým hardvérom. Neskutočne sa ale teším zo schopností nového hardvéru. Mať dedikované ray tracingové jadrá je obrovská vec.
Colin Penty, The Coalition
Výhodou dedikovaných jadier je aj to, že zvyšok hardvéru konzoly sa môže využiť na iné záležitosti. Navyše, podľa Phila Spencera je pri Project Scarlett jedným z hlavných cieľov je to, aby hry mali vyšší framerate. Dovedna totiž väčšina hier na Xbox One X a starších bežala pri 30fps, zatiaľ čo 60fps bolo veľmi ojedinelé. U next-genu však Microsoft sľubuje framerate až do 120fps v závislosti od titulu.
via WCCFTech
Myslím si, že ray tracing bude hlavní marketingový tahák při uvedení nové konzole na příští E3.
Teď už jen držím MS palce, ať se mi implementace RT v Xboxu povede.