RECENZIA Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint
Ach, kebyže viem, ako len začať písať túto recenziu… Či začať od konca alebo od kraja. Je toho veľa, čo by som povedal, no zároveň by som to radšej nechal tak a bol ticho. Asi len toľko, že nepriateľská frakcia Wolves je v tejto hre viac cool, než samotní Ghosti a očakávanie neboli naplnené. Vitajte v Ghost Recon Breakpoint.
Prehľad
Ghost Recon Breakpoint je taktický FPS/TPS loot and shoot v otvorenom svete, kde vašim jediným cieľom je dokončiť príbeh loot! Kto nemiluje non-stop hľadať, zbierať nový gear a potom ho recyklovať? Hra je graficky pekná, ale nie všetko stojí na grafike. Je tu príbeh, loot, priebežne dopĺňané raidy, vrátil sa PvP režim Ghost War, otvorený svet a všetko vám leží pri nohách. Táto hra však bola fiesta, z ktorej mám zmiešané pocity.
Najnutnejšia vec v Breakpoint je mať kamošov, ktorí ju budú hrať s vami – Wildlands sólo bol ešte ako-tak fajn, ale hrať Breakpoint sólo je ťažké a nudné. Hra je postavená na otvorenej lobby, kam sa dostanete hneď po úvodnej misii. Nájdete všetko, čo hra ponúka, ale je v tom totálny chaos. Stratíte sa tam často a nájdete najmä iných hráčov. Úprimne, je to frustrujúce a nepotrebné.
Príbeh
Vitajte na ostrove Auroa, kde je všetko futuristické, ale príbeh je len tisíckrát otrepané hollywoodske klišé. V skratke: miliardár chcel vytvoriť utópiu pre ľudí a vedcov. Prizval si k tomu privátnu bezpečnostnú firmu, no zvrtlo sa to a firma sa zmocnila ostrova. Plus, z dronov a robotov sa stali krvilačné stroje a ostrov je plný (krásnych) tankov a prieskumných vozidiel s guľometmi.
Auroa prerušila kontakt so zvyškom sveta a boli tam vyslané špeciálny jednotky Ghost Recon, ktoré boli okamžite zostrelené a vyvraždené hlavným záporákom Colonelom D. Walkerom a jeho vojakmi. Colonela hrá Jon Bernthal, ktorého určite poznáte ako marveláckeho Punishera. Pridajme ešte zradu a máme nábeh na celkom našľapaný príbeh. Lenže, celý príbeh stojí len na ňom a ťahá ho len on chudák-sám.
Gameplay
Ako som spomínal, gear je dôležitý, no ešte dôležitejší je stealth. Ak nebudete hrať stealthovo, dostanete totálny výprask. Preto treba stealthovať najviac, ako sa to dá. V momente, ako vás spozorujú, očakávajte reakciu obrovského kalibru a Vlci na vás pošlú všetko, čo má krvný obeh alebo lieta. Najhoršie je, že to nie sú bežní vojaci, ale sniperi a ťažkoodené (sk***ené) drony M61 Vulcan, ktoré rozdávajú 6000 demokracie za minútu po 20mm kúskoch. Nič nie je horšie, ako keď na vás pošlú rovno tri, ktoré majú zdravia na rozdávanie, ale nedá sa predvídať ich trajektória, plus na ne nestačí jeden zásobník. Smutnou vecou, najmä ak idete sólo, je, že máte síce AI tím, ale je tupý ako bota, a tak vám je užitočný skôr ako živý štít. No nie je to len o AI parťákoch, ale aj o niektorých AI nepriateľoch.
V momente, ako tam sú aj jednotky Wolves, tak vás čaká masaker, pretože sa vás snaží zabiť všetko – drony, vojaci a rakety. Ale dosť bolo o blbých situáciách. Poďme na niečo pozitívnejšie.
Po celom ostrove Auroa nájdete strážené body, ktoré majú odporúčaný level 120+. S kolegom som bol jeden navštíviť a bol tam prekrásny tank Behemoth. Trvalo nám asi 30 minút, kým sme ho dali dole a loot bol celkom smiešny. Dostali sme nejaké rare itemy, jeden skill point, Blueprint a jednu/dve epic veci. Za námahu a tie náboje to fakt nestálo. Ale aspoň je tam challenge, s ktorým sa môžete ponaťahovať a hlavne je to sranda.
Celkovo sú nepriatelia v hre neuveriteľne sprostí, ale chýbajúce IQ mi kompenzujú čísla v zásobníku a kadencia zbraní, ktoré držia. Môžete byť 100 metrov od nich vo vrtuľníku a oni vás budú úplne ignorovať, ale ak zostrelíte drona a vybuchne, nastane davová psychóza. V inom prípade môžete len čakať na schodoch a oni vám budú behať pred hlaveň jeden po druhom. Vo väčšom komplexe ich je mrte, ale aj v malých komplexoch môžete nájsť 10-tich aj s dronmi.
Systém dobývania mapy sa prakticky vôbec nelíši od Wildlands, kde ste robili stále to isté dokola a neutralizovali ste kľúčové postavy kartelu, alebo ste sa prípadne snažili niekoho ochrániť. Toto je rovnaké, ale inde, a nejdete proti kartelu. Inak, okno viete prestreliť samopalom, raketomet ho ani neškrabne.
Špecializácie
Na výber máte zo štyroch classov: Sharpshooter, Panther, Field Medic a Assault. Je jedno, ktorú si vyberiete, treba za ne plniť výzvy, ktoré vám dodajú špeciálny skill a nejaké tie bonusy. Osobne som išiel najprv za Panthera, ale pre CQC (súboj na blízko) v sólo hraní nie je podľa mňa dostatok priestoru. Preto som neskôr vyskúšal iné classy a ustálil som sa na Sharpshooterovi, ostreľovačovi.
Inak má každý class svoje špeciality. Sharpshooter môže mať tri protipancierové náboje s veľkým damagom, čo je skvelé proti dronom, či už sú lietajúce, Behemoth alebo motorizované guľomety, ktoré nadovšetko milujem. Panther má pre zmenu dymovú clonu pre krátkodobú neviditeľnosť celého tímu a dokonca, tlmič neredukuje silu zbraní. Pri zvuku však platí, že nablízko počujete výstrel aj vtedy, keď bol tlmič použitý.
Assault sa špecializuje v útočných puškách a brokovniciach, má viac zdravia než ostatné classy. Plus má znížený recoil a kills vám môžu vracať zdravie. Jeho plynové granáty rozdávajú damage, takže Ženevská konvencia tu nemá miesto. No a Medic je v podstate čistá podpora, má dron s extra zdravím a vie vás oživovať, prípadne sa viete sami oživiť, ak je to treba.
Ovládanie, interface
Celkovo by som ovládanie hodnotil, že je na veľmi dobrej úrovni. Všetko je prirodzené, či už chôdza, lietanie, jazda alebo zameriavanie. Všetko čo som chcel trafiť, som trafil. Lietalo sa mi nádherne a odľahčene, šoférovanie bolo jemné a príjemné. K tomuto nemám čo dodať, skvelá práca.
Grafické rozhranie mohlo byť však krajšie a minimalistickejšie. Je síce pekne spracované, ale mohli si na ňom dať viac záležať, pretože niekedy mám pocit, že nevidím nič, než informácie o úlohe, minimapu a ostatok UI. Ako mínus beriem, že sa nedajú schovať prehľady misií a mapa by bola neustále viditeľná. Buď tam máte všetko alebo nič, mapa zostane viditeľná len, ak sa niečo deje. No má aj iné problémy.
Zhodnotil by som ju ako jeden totálny, neprehľadný chaos. So všetkými raid bodmi, miestami, vašimi tábormi, objektívmi a geografickým zobrazením ostrova je to žiaľ otras. Veľakrát som sa tam stratil a povedal som si, že tam nebudem nič hľadať a radšej pôjdem nejakým vozidlom.
Záver
Ghost Recon Breakpoint sa žiaľ cíti ako nedokončená beta s tonou mikrotransakcií, pomocou ktorých si kúpite všetko. Hlavne môžete mať Wolves skin, ktorý vyzerá naozaj super, ale za peniaze a je sklamanie, že ho nedostanete hraním. Hra tiež ponúka Battle Pass, ktorý si levelujete v Ghost War a prenáša sa aj do singleplayeru. Zabudol som vlastne dodať, že Ghost War je z časti Battle Royale, kde pri postupnom hraní sa znižuje kruh, čo núti hráčov použiť aj niečo iné, ako .50 kaliber sniperku.
Veľmi som sa tešil, keďže trailer bol nadupaný, ale ostal som sklamaný a dosť smutný. Samozrejme to dopĺňa ohromné množstvo bugov, ktoré sú frustrujúce a napríklad pri jednej escort misii som nemohol strieľať z guľometu, pretože som do auta nastúpil príliš rýchlo po načítaní hry.
Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint
Celkový verdikt
-
Hrateľnosť
-
Trvanlivosť
-
Grafika
2 komentáre
[…] Free Play Days. Napríklad nedávno si hráči mohli takto užiť Assassin’s Creed Odyssey, Ghost Recon: Breakpoint alebo Tekken […]
[…] ODPORÚČAME: RECENZIA Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint […]