Phil Spencer: Nemáme plány s VR na Project Scarlett

Xbox VR virtuálna realita

Bol rok 2016, keď Microsoft oznámil Project Scorpio ako svoju novú konzolu a hneď nám bola sľubovaná podpora vysokokvalitného VR. S blížiacim sa vydaním konzoly sa však po VR zľahla zem, až napokon Microsoft potvrdil, že plány zrušil.

Dôvodom pre zrušenie VR na Xbox One X bolo zložité nastavovanie a hromada káblov, s ktorými sa museli hráči popasovať pri príprave VR headsetu na prvé spustenie. K tomu, virtuálnej realite chýbal dostatok atraktívneho obsahu a tituly, ktoré by hráčov prinútili kúpiť si headset. Dnes je už situácia o niečo inakšia, no medzi najväčšie tituly predsa len patria záležitosti ako Resident Evil 7, Beat Saber či Blood & Truth. A počítačové VR sa svojho veľkého titulu, Half-Life: Alyx, dočká až v marci/březnu budúceho roka.

Niet preto divu, že Microsoft sa už nesústredí na virtuálnu realitu ani v súvislosti s budúcou konzolou Project Scarlett. Spencer uviedol, že preto existuje viac dôvodov. Jedným je, že samotní zákazníci si nespájajú Xbox s VR. Ďalším je, že VR je podľa Phila Spencera izolujúce, zatiaľ čo on vníma hry ako spoločné zážitky. “Reagujeme na to, čo si pýtajú naši zákazníci a… nikto si nepýta VR. Drvivá väčšina našich zákazníkov vie, že ak chce VR zážitok, sú miesta, kde ho môžu získať. Vidíme to na PC a na iných miestach,” prehlásil Spencer pre server Stevivor.com.

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

You may also like...

4 komentáre

  1. Rado píše:

    Prečo sa nespýta zákaznikov? Aby nebol prekvapený, Phil…..

  2. Dudu14 píše:

    Mne osobne VR vôbec nechýba…Mal som aj playko a ani ma nenapadlo do niečoho takého ísť. Je pekné, že tú možnosť playko má ale nikdy ma to nejak ani nelákalo to vyskúšať. Radšej si zahráme diablo štyria na jednej obrazovke a je to zábava 😀

  3. Felix píše:

    Tak já trochu doufal, že jo. Konkurence by posunula technologii i hry pro VR dál.
    VR není pro každou hru ani pro každého, ale díky konkurenci by se mohlo výrazně zlepšit a zvýšit zájem. takhle to bude zase plácání a nic. Škoda. A tvrdit, že to nikdo nechce mi přijde trochu arogantní.

  4. Maroš píše:

    Úprimne ak som sa rozhodoval po rokom na PC prejsť na konzolu pričom vychádzal Xbox X som sa hodne napočúvali o tom že VR bude skvela až na Xboxe X Spencer myslím že povedal že VYr si môžete užiť plnohodnotne až pri 6 teraflop ktorý PS 4 pro nemá.Pri Xboxe X na E3 hovorili o tom ako si zahráme úžasný Fallout 4 VR. Zrazí blíži sa vydanie hovorili o tom menej.Vtedy som si vybral Xbox keďže Xbox X mal najlepšie výkon je možné použiť výhody Kinektu a bude mat najlepšiu VR s Fallout 4.No miesto toho aby pri uvedení na trh upozornili zákazníkov že plány zrušili boli ticho a otázkam na VR sa vyhýbali.Po čase okrem toho že dokopali kinect tak sa dozvedám že VR nie je a nebude lebo to má káble.To mi vážne chce niekto nahovoriť že Microsoft pri niekoľkoročnom vývoji si neuvedomil že VR bude mat aj nejaké káble ktoré majú úplne všetky dobre VR vrátane HTC VIVE?Umyselne to pri spustenia predaja neoznámili zrušenie len hrali mŕtveho chrobáka aby tu časť hráčov ktorý sa o VR zaujímali neodradili.Prečo proste hneď nepriznali že zrobili chybu a a v čase keď neboli schopný dokončiť svoje sľubované exkluzivity neboli schopný sa púšťať do VR?To že bolo malo hier?To si nevšimli v čase keď začali vyvíjať? Nenapadlo ich že budú potrebovať exkluzívne VR hry ako to robia všetky VR platformy?Ked som zistil že za blby kábel na kinect pýtajú 70€ a zrušili mu veľkú časť funkcii a hlavne VR sľubované až po roku priznali že nie je a nebude.Pricom exkluzivity rušili a bolo ich oproti PS 4 pramálo cítil som sa hodne oklamany.Nastastie celkom nečakane sa karta obrátila a do Xboxe došiel úžasný Gsmepass ktorý je lepší ako vyzsie množstvo PS4 exkluzivít a dnes aj po kúpe novych vývojárskych tímov som s Xboxo veľmi spokojný.Avšak mrzí má že z môjho pohladu nás tak dlho v podstate klamali pričom Spencer miesto toho že by priznal chybu a veľkým prešľap Microsoftu keď pri propagácii Xboxe Scorpio zaručene sľuboval čo nezvládli a následne účelovo mlčali o rozhodnutí z VR odstúpiť.Tie výhovorky má len rozčuľujú.Dufam že do budúcna k nám budú už len korektný nebudú klamať zákazníkov a gamepassom a skvelými hrami budú tesit ešte viac ako doteraz:)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *