RECENZIA Zombie Army 4: Dead War

Recenzia Zombie Army 4: Dead War

Zombie Army 4: Dead War sa odohráva v roku 1946 po tom, čo sa vám podarilo odpratať Hitlera tak-povediac do pekla. Ale kto by to bol povedal, že náckovia začnú znovu vyliezať a sú hladnejší, než kedy predtým?!

Pokračuj v alternatívnej histórii načatej sériou Zombie Army Trilogy, skúmaj nové rozľahlé úrovne a odhaľ zlovestný plán, ktorý zavedie Brigádu preživších do rôznych častí Talianska a iných kútov sveta. Bojuj so silami temnôt v kanáloch prešpikovaných mŕtvolami, preži exkurziu do ZOO a cestuj na temné, nepopísateľné miesta, z ktorých doteraz nikto nevyviazol živý.

Cestou necestou…

Herná doba sa pohybuje v rozmedzí 10 až 12 hodín a počas kampane uvidíš kus sveta. Dokopy 9 misií ťa prevedie po celom Taliansku, kde sa odohrával aj predošlý počin Rebellionu, Sniper Elite 4. Samotný storytelling je priemerný a varujeme Ťa, ak chceš túto hru hrať sám, budeš sa riadne nudiť. Hra je primárne určená pre dvoch až štyroch hráčov, kedy je to obrovská sranda. Zvlášť, keď ťa parťák rozmetá na malé kúsky, lebo chcel skúsiť, čo sa stane, keď strelí do tej blikajúcej veci vedľa tvojej hlavy.

Kopa mäsa a hláška o mŕtvom spoluhráčovi? To bude len náhoda…

Každá kampaň má určitý počet zberateľských predmetov: komiksy, zombie ruky, dokumenty a upgrade kity. Ich hľadanie sa stackuje, takže ak aj niečo nenájdeš na prvý pokus, môžeš si misiu zopakovať a dodatočne hľadať chýbajúce veci. Natrafíš aj na anomálie, napríklad smejúce sa keramické bábiky. To, z čoho si sa ako malý išiel dosr… neskutočne bál keď si spal u babky, je v tejto hre realita. No a sú tu aj heroické momenty, kde musíš zachrániť iných preživších pred istou smrťou.

Nájdeš tu aj populárny Horde Mode, kde je tvojou úlohou prežiť vlny smrtiacich nemŕtvych. Bojom proti légii zla sa ti postupne otvára viac oblastí na mape, takže ani tu nechýba systém progresie. Nekonečné premenné a možnosti v Horde móde ti s kamarátmi pridajú aspoň 10 ďalších hodín zábavy.

Nehanební bastardi

Brigáda preživších pozostáva zo štyroch postáv. Vracia sa ikonický Karl Fairburne, ostrostrelec sérií Sniper Elite a Zombie Army Trilogy. Ďalej je tu veterán Červenej armády Boris Medvedev, ktorý to síce rečou doťahuje na kapitána, ale keď ho vyzbrojíš brokovnicou a gulometom, stáva sa z neho terminátor. Do zoznamu bojovníkov sa pridali aj dve nové postavy, nezištný tímový hráč Jun a skúsený inžinier Shola.

Zombie Army 4: Dead War

Každá postava prináša niečo jedinečné a všetci sa môžu vybaviť rôznymi perkami a power-upmi, ale nečakaj žiadne možnosti vizualizácie postáv. Môžeš si ale customizovať zbrane a to buď pomocou skinov alebo zlepšovákov. Upraviť si môžeš aj postavu napríklad rýchlejším uzdravovaním alebo zvýšením vytrvalosti, dokonca môžeš nosiť ťažké gulomety, ktoré boli predtým pripevnené.

Arzenál zbraní

Zombie Army 4: Dead War predstavuje nový systém progresie pri vylepšovaní zbraní, ktorý je dôležitejší, než kedy predtým. Ako postupuješ cez misie, nepriatelia sú čoraz zložitejší a ty a tvoji kamaráti budú potrebovať nejakú vážnu palebnú silu, aby ste udržali mŕtvy druh mŕtvym.

Je dôležité vedieť, ktoré zbrane chceš používať najčastejšie, pretože prístup k upgradovacím súpravám získaš len na určitých miestach. Tieto vylepšenia, ktoré sa dajú použiť pri pracovných stoloch len v bezpečných zónach, ti umožňujú odomknúť špeciálne výhody a schopnosti, ako aj zvýšiť palebnú silu a kapacitu zásobníkov.

V každej misii môžeš zbierať jednorázové boosty, ktoré nájdeš vo veľkých žltých debničkách, ktorými si môžeš vybaviť svoju hlavnú aj sekundárnu zbraň alebo tú, ktorú práve držíš v ruke. Elektrický mod ti napríklad umožní strieľať elektrifikované strely, ktoré spôsobia, že trafenému zombíkovi vybuchne hlava a elektrina zabije aj zombíkov na blízku.

Heat Boost zapáli tvojho nepriateľa a protivníkov v blízkom okolí. Tieto jednorázové výhody sú obmedzené strelivom a je viac ako pravdepodobné, že ich rýchlo minieš. Ale neboj sa, tieto módy má zbraň pripevnené natrvalo, ale potrebuješ množstvo upgrade kitov. Rátaj aj s rôznymi druhmi nepriateľov, ako tomu je aj v iných zombie hrách, a tomu prispôsob zbrane. Prispôsob si teda výbavu tak, aby bola vhodná nablízko aj na diaľku.

Zombie Army 4 GIF
…alebo aj nie.

V rôznych častiach mapy nájdeš pasce, najmä v častiach hry, kde sa máš brániť. Obrie vrtule alebo zombie žraloci vystavení na žeriave ti pomôžu regulovať populáciu. K dispoztícii sú aj dočasné pasce, tie pokrývajú väčšiu časť zeme a umožnia ti niekoľko sekúnd smažiť viacerých nič-netušiacich nepriateľov naraz. Okrem toho tu sú dva druhy zombíkov, Flameri a Demonic Tanks, ktorí sú naozaj ťažkí a dajú sa vnímať ako mini-bossovia. Ale na druhú stranu, zabíjanie nebolo nikdy tak zábavné ako doteraz

Zábava za slušné peniaze

Zombie Army bola vždy skôr akýmsi spin-offom Sniper Elite, ktorý sa sústredil na vraždenie zombíkov. Tento diel sa sústredí na co-op viac, než predošlé časti a garantujem ti, že ak máš kamarátov, zabavíš sa. A nie je to ani príliš drahá zábavka. Hra sa dá zohnať do 50€, teda patrí medzi hry strednej cenovej kategórie.

Zombie Army 4: Dead War

7.8/10