Microsoft testuje možnosť inštalácie Xbox One hier na PC
Pri iniciatíve Xbox Play Anywhere je zrejmé, že Microsoft chce zjednotiť Xbox One a počítače. Nezostane to však len pri týchto hrách.
Microsoft totiž začal testovať možnosť priamej inštalácie Xbox One hier na PC s Windows 10 a to aj v takom prípade, že hry nepodporujú Play Anywhere. Všimli si to vývojári v novej testovacej verzii systému Windows s označením 18334. Pri nej Microsoft ponúkal testerom možnosť získať zadarmo State of Decay na počítač, čo je lákavá ponuka. Má to ale háčik.
Už v samotnom momente inštalácie sa totiž inštalačné súbory nesťahujú z Windows Store, ale zo samostatného repozitáru pre Xbox One. Odtiaľ sa hráčom stiahne do počítača inštalácia vo formáte .xvc, ktorý vyvinul Microsoft výhradne pre Xbox One. Formáte je však po novom kompatibilný s PowerShell, cez ktorý sa dá hra nainštalovať. Prekvapením je, že sa záujemcom otvorí DirectX inštalačka, ktorá má na míle ďaleko od inštalačiek v ponuke Windows Store. Teoreticky by to mohlo znamenať aj možnosť inštalácie hier ako Red Dead Redemption 2 či Forza Horizon 2 na počítač.
Systém konieckoncov obsahuje aj novú službu Gaming Service, ktorú tvoria dva drivery. Prvým je xvdd.sys, alias Microsoft Gaming Filesystem Driver alebo XVD Disk Driver, a gameflt.sys (Microsoft Gaming Install Filter Driver). Oba drivery navyše obsahujú priame zmienky o rozhraniach pre Durango, čo je krycí názov konzoly Xbox One.
Prakticky sa dá povedať, že Microsoft v rámci GameCore iniciatívy plánuje doslova zjednotiť kľúčové súčasti systému Windows 10 so systémom Xbox One, čo uľahčí prácu vývojárom. Dnes totiž, aj napriek podpore Xbox Play Anywhere, musia byť hry individualne naprogramované pre PC a cross-platform funkcionalita je riešená pomocou rozhraní. Po novom by mohli počítače rozbehať priamo hry vydané pre Xbox, teda zrejme aj ich diskové verzie, v kvalite rovnakej alebo vyššej ako na konzole. Všetko by sa samozrejme odvíjalo od hardvéru, ale pointa ostáva zachovaná.
V konečnom dôsledku môže toto spojenie priniesť niekoľko výhod. V prvom rade to znamená radikálne vyššie množstvo Xbox Play Anywhere titulov. Teraz by to totiž boli všetky hry, ktoré kedy vyšli na Xbox, a to aj hry vydané pre Kinect. Ďalej to znamená uľahčenie práce pre vývojárov, ktorí ušetria kopu času a prostriedkov pri tvorbe svojich hier pre Xbox a Windows 10. No a v neposlednom rade to znamená prakticky okamžité sprístupnenie knižnice Xbox Game Pass na počítači, kde by si aj PC hráči mohli zahrať viac ako 150 hier. Má to však jednu podmienku: ovládač namiesto klávesnice.
via Thurrott
MS si sam tymto krokom podkopava cely ekosystem Xboxu.
Rad by som vedel co tymto MS naozaj sleduje. Vychadza mi s toho iba jedno a to, ze MS uz neveri Xboxu a chce sa sustredit na PC kde maju majoritny podiel.
Ide hlavne o zjednodušenie celej Xbox Play Anywhere funkcionality a to ako pre Microsoft, tak pre štúdiá typu Bethesda, 2K Games alebo Ubisoft, ktoré by si mohli takto uľahčiť vývoj multiplatformových hier.