Čo už vieme o budúcej generácii Xboxu?

Xbox Next
Scarlett, Anaconda a Lockhart, to sú tri krycie názvy, s ktorými sa budeme v najbližších rokoch čím ďalej tým viac stretávať. Čo však znamenajú?

Jednoducho povedané, Scarlett, Anaconda a Lockhart sú krycie názvy pre jednotlivé iniciatívy, ktoré súvisia s budúcou generáciou konzol. Project Scarlett je názvom iniciatívy ako takej, pod ktorú sú zastrešené viaceré projekty vrátane už ohláseného projektu xCloud a dvoch konzol, ktoré reprezentujú to, čo by sme nazvali next-gen.

Podľa zdrojov serveru WindowsCentral sa na vianoce 2020 pripravujú dve konzoly. Konkrétne má na trh nastúpiť nástupca Xbox One Snástupca Xbox One X. Krycím menom lacnejšej konzoly je Lockhart, zatiaľ čo tá drahšia nesie meno Anaconda a je už dnes hlavným železom pre vývoj. Alebo inak povedané, devkit budúcej konzoly je postavený na Anaconde. Samotná konzola s názvom Lockhart by mala mať, aspoň po výkonnostnej stránke, veľmi blízko k dnešnému Xbox One X, avšak s menšími úpravami. Zároveň by to mohlo znamenať, že Lockhart je jednoducho vylepšenou verziou Scorpia a všetko, čo beží na Lockharte, by bežalo aj na Xbox One X.

Druhou mašinou bude Anaconda. Tá má totiž ponúkať naozaj kopu výkonu, ale odrazí sa to aj na jej cene. Microsoft dokonca zvažuje použitie SSD namiesto terajších pevných diskov, aby drasticky zredukoval načítavacie časy. Ráta sa tiež s tým, že toto železo by malo poskytovať dostatok výkonu na to, aby všetko bežalo v 4K 60fps.

Nový Xbox One bez mechaniky

Ako predvoj pre túto generáciu sa ešte na budúci rok chystá predstavenie novej Xbox One S bez mechaniky. Táto lacnejšia verzia konzoly by mohla byť ohlásená už v januári/lednu 2019 a vyjsť by mohla ešte na jar toho roka. Súčasne s čisto digitálnou verziou programu by mal Microsoft spustiť spolu s vybranými predajcami Disc-to-Digital program, v rámci ktorého do špeciálneho prístroja vložíte svoje disky a stroj vám následne pridá k vášmu účtu digitálnu verziu onej hry. Koncept je navrhovaný tak, že disk ostane vovnútri automatu a už sa nevráti do rúk svojho majiteľa. Ak by sa aj náhodou dostalo médium von, ďalší človek už nemôže tento disk použiť na konverziu.

Xbox One N

DRM, o ktorom (ne)viete

Niektorí z vás si ešte môžu totiž pamätať situáciu z roku 2013, kedy Microsoft prezentoval pri predstavení pôvodného Xbox One, že disky majú unikátne kľúče, ktoré môžete priradiť len vášmu účtu. Malo to priniesť benefity pre obe strany. Bez nutnosti zadávať akýkoľvek aktivačný kľúč ste totiž navždy vlastnili hru a na hranie ste nemuseli používať disk. Zároveň to ale znamenalo, že ďalší hráči si už takto nemohli takto privlastniť disk.

Ukazuje sa, že Microsoft dal aj tomuto plánu čas dozrieť a aj keď doteraz Xbox One nemal zdanlivo žiadne DRM, opak je pravdou. Vo výsledku totiž každý jeden disk s hrou obsahuje jedinečný sériový kľúč a tieto kľúče sú uložené v databáze Microsoftu. Pomáha to zároveň bojovať proti pirátstvu, keďže kľúče nie sú verejne prístupné a keby ste aj dali do Xboxu „pálenú“ hru, nevedelo by ju identifikovať kvôli nezhode v sériovom čísle.

Program DRM sa vráti na výslnie už budúci rok práve pri spomínanej Disc-to-Digital iniciatívy, kde jednoducho začne Microsoft vyraďovať zo svojej databázy sériové čísla tých diskov, ktoré ste vložili do spomínanej mašiny. Benefitom je, že užívatelia vďaka cloudovým vymoženostiam dostanú digitálnu kópiu úplne zadarmo, v prípade hier s podporou Play Anywhere tak dokonca získajú aj počítačovú verziu grátis. Navyše im zostanú savy, keďže tie sa ukladajú na cloud.

Next-gen s mechanikou alebo bez?

V závislosti od úspechu D2D programu a nového Xbox One bez mechaniky sa bude odvíjať aj to, či nové konzoly budú mať mechaniku. Viaceré zahraničné zdroje tvrdia, že Microsoft plánuje ponechať mechaniku z princípu, ale ak by bola úspešnosť projektu privysoká, niektorá z budúcich konzol by už nemusela mať mechaniku.

Next-gen na cestách

Veľkú rolu v budúcej generácii má projekt xCloud. Iniciatíva, v rámci ktorej si xboxeri budú môcť hrať a streamovať svoje hry do rôznych zariadení, je orientovaná hlavne na prenosné zariadenia ako sú mobily a tablety. To je zároveň dôvodom, prečo chce Microsoft stlačiť dátovú spotrebu služby na minimum pri zachovaní dôstojnej kvality obrazu a plynulosti. V súvislosti s tým tiež údajne Microsoft pracuje s Razerom a ďalšími na vývoji hardvéru. Zahŕňať to nemusí nutne len príslušenstvo, ale hovorí sa aj o nových zariadeniach – Razer Phone.

via WindowsCentral

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Jeden komentár

  1. Rado píše:

    mechaniku určite chcem!!!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *