Microsoft chce, aby si Project xCloud vystačil s 5Mbps pripojením

Google včera večer predstavil svoju streamovaciu službu Stadia a netrvalo dlho, než sa k téme vyjadril ďalší významný hráč – Microsoft. Ten totiž už skôr oznámil svoju streamovaciu službu Project xCloud a aj keď na oficiálne oznámenie si pár mesiacov počkáme, Microsoft odkryl nové detaily už dnes.
V rozhovore pre Eurogamer prezradil viceprezident cloudgamingu a zároveň zodpovedný šéf projektu, Kareem Choudhry, napríklad plány s odozvou. Tá je pri hraní dôležitá a pri cloudgamingu to platí dvojnásobne. Tam totiž kvalitu naozaj neovplyvňujete vy, preto je dôležité, aby väčšinu práce odviedol poskytovateľ služby. V tomto prípade Microsoft, ktorý chce, aby odozva xCloudu bola len 10ms. K tomuto výsledku sa už Microsoft údajne priblížil:
Z dátových centier, ktoré máme pri Washingtone, vidíme naozaj skvelú odozvu – prenos dát pridáva menej ako 10ms. Úprimne, omnoho väčšiu odozvu má Bluetooth ovládač pripojený k telefónu s Androidom.
Kareem Choudhry, Microsoft
V neposlednom rade je tu však aj iná vec, ktorá zohráva dôležitú rolu: prenosová rýchlosť. Google Stadia údajne vyžaduje pomerne vysokú prenosovú rýchlosť, aby ponúkla stream vo vysokej kvalite obrazu. Microsoft má však záujem zraziť spotrebu na absolútne minimum a chce, aby služba ponúkala dobrý obraz pri 5 Mbps. Aktuálne prezentované verzie využívajú vraj približne 9-10 Mbps, ale spoločnosť pracuje na spôsoboch, ako to čo najviac znížiť.
Zdá sa pritom, že Project xCloud bude do istej miery napojený aj na službu Xbox Game Pass:
Samozrejme, Xbox Game Pass je našou predplatnou službou a je to miesto, kde chceme prinášať našim zákazníkom skvelé zážitky a hodnotu. Práve teraz je to konzolový produkt – máme však ambície priniesť ho k viacerým hráčom a na viacero miest. Project xCloud a Xbox Game Pass budú istým spôsobom spolunažívať.
Kareem Choudhry, Microsoft
via Eurogamer