Tichý, ale úspešný príbeh State of Decay 2

State of Decay 2

Xbox One to v roku 2018 nemal ľahké, pokiaľ ide o kvalitu first-party exkluzivít. Sea of Thieves vyzeralo ako early-access titul (aj keď veľmi chytľavý!), State of Decay 2 malo viaceré technické problémy a Crackdown 3 bol odložený na rok 2019.

Sea of Thieves však postupne rástlo na popularite aj s postupne pribúdajúcimi updatmi a obsahom, ktorý núti hráčov neustále sa vracať späť a skúšať novinky nad aj pod hladinou. Crackdown 3 bol… dobrý singleplayer s nevýrazným multiplayerom, ale s prívalom bezplatných DLC. Napokon je tu tretia hra, State of Decay 2 od štúdia Undead Labs. Táto je celkom zaujímavá, pretože to najprv vyzeralo, že pôjde o AAA titul so 60-dolárovou cenovkou. Napokon však bola cena o polovicu nižšia a ľudia tušili, že niečo je zle.

Lenže, State of Decay 2 má vernú fanúšikovskú základňu a aj samotní tvorcovia potvrdzujú, že s dodatkami, ktoré hru rozširovali, dnes SoD2 hrá viac ľudí, než kedy predtým. Hre veľmi pomáha Xbox Game Pass, cez ktorý si ho hráči môžu zahrať, a dokonca si môžu cezeň stiahnuť aj expanziu Heartland. Zaujímavosťou však je aj to, že State of Decay 2 je vo svojom srdci stále singleplayerovou hrou, hoci podporuje multiplayer. Lákadlom pri State of Decay 2 je aj to, ako drasticky sa odlišuje základná hra a jej DLC.

Základná hra totiž hovorí príbehy náhodne generovaných postáv. Možnosti loru sú tu prakticky nekonečné, keďže pracujete s hromadou preživších, ktorí majú rôzne osobnosti, záujmy či povolania, ktorým sa venujú. Prípadne môžu k vám zaujať priateľský aj nepriateľský postoj. Prakticky si s nimi tvoríte vlastný príbeh vo svete po zombie apokalypse. A tak, ako môžete svoju komunitu rozširovať, tak musíte niekoho občas obetovať. Ale koho?

Výzvou v tejto hromade životných príbehov nie sú až tak zombíci, ale to, ako so skupinkou poškodených ľudí sformujete komunitu, ktorej nechýba nič na prežitie. Ak by sme napríklad chceli postavy so skillom Utilities, museli by sme prísť s určitým číslom čŕt, ktoré by odôvodnili tento skill – väčšinou diverzifikované a zaujímavé kariéry.

Geoffrey Card, vrchný dizajnér hry State of Decay 2

Vrchný dizajnér hry, Geoffrey Card pre Polygon prezradil, že vývojári strávili kopu času vymýšľaním a hľadaním rôznych popisov prác, aby zaistili, že základne budú mať pokryté všetko dôležité. Pokiaľ ide o vytváranie osobnostných a nepravidelných čŕt, vývojári z Undead Labs si vzali inšpiráciu z kamarátov, rodín, ale aj z kolegov. “Chceli sme, aby ľudia mali dojem, že môžu takýchto preživších stretnúť aj v reálnom svete,” dodáva komunikačný riaditeľ štúdia, Wonder Russell. Hra sa tiež odlišuje od predchodkyne otvorenejším naratívom. Kým prvé SoD bolo priamočiarejšie s výraznejším príbehom, State of Decay 2 je sandboxovejšia.

State of Decay 2 Heartland

Platí pritom, že štúdio aktívne počúvalo spätnú väzbu hráčov a hru upravovalo a vylepšovalo, či už dodatkami alebo aktualizáciami. Štúdio napríklad prinieslo do hry Nightmare mód, aby uspokojilo hráčov, ktorí túžia po výzve. O niečo ťažšie to bolo s prianiami, aby sa State of Decay 2 vrátilo do Trumbull Valley, teda na mapu prvej hry. A tak vznikla expanzia Heartland. “Mnoho ľudí chcelo priamy naratív, a dúfame, že sa nám to s Heartland podarilo,” vraví senior designer Quin Richards.

Kvôli tejto expanzii s naratívom museli vývojári zapracovať na vývoji mechanizmov, ktoré v State of Decay 2 doposiaľ neboli, a boli vytvorené špecificky pre túto expanziu. Výsledkom však je, že Heartland si obľúbili hráči, ktorým základná hra veľmi nesadla. Napríklad tu hráme s predurčenými postavami miesto náhodných. “Dátová štruktúra, ktorú sme vytvorili, aby sme mali istotu, že všetko drží pokope, neznamenalo, že len na postavy nalepíme menovku. To meno muselo byť naviazané na kultúrne aspekty, ktoré sa naviazali na model postavy, ktoré sa naviazali na ich menovku, atď. Museli sme vytvoriť objemné množstvo dát pre každú postavu, aby sme vyplnili všetky medzery a uistili sa, že sa nad správnou tvárou ukazuje správne meno,” vraví Geoffrey Card.

A čo sa chystá ďalej?

Heartland a State of Decay 2 sú dve drasticky odlišné záležitosti. Či už po stránke funkčnosti, alebo po stránke toho, ako môžu Undead Labs narábať s ich updatmi. To, že základná hra je sandbox, umožňuje vývojárom chrliť častejšie updaty, ktoré upravujú tento svet výrazne aj menej výrazne. Heartland je však storylinová vec, ktorá musela byť kompletne hotová pri vydaní a je v nej priestor leda tak na opravu bugov. Do budúcna je podľa tvorcov možné, že si štúdio vezme inšpiráciu z oboch prístupov a začne chrliť updaty s jednoduchými aj komplexnými príbehovými prvkami.

V princípe však State of Decay 3 zatiaľ nie je vo vývoji. Aktuálny diel má 5 miliónov hráčov a štúdio chce, aby hra rástla ďalej. Nemyslí si totiž, že keby vypustila do sveta ďalší diel, okamžite by to prinieslo novú a väčšiu vlnu hráčov. Štúdio je teda názoru, že treba pokračovať v post-launch podpore terajšej hry.

via Polygon

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *