Únik informácií o Halo Infinite: Orezaný svet a (doslova) stará grafika
Microsoft nás na E3 2018 navnadil na Halo Infinite bežiace na úplne novom Slipspace Engine. Vtedajšie demo ukazovalo naozaj nádhernú grafiku a trailer Discover Hope z minulého roka naznačoval, že nás čaká naozaj nádherná hra. Lenže potom prišla Xbox Game Showcase a gameplay.
A ten vyzeral naozaj strašne. Dobre, prostredie vyzerá ako-tak prijateľne, stále však pôsobí ako keby bežalo na Xbox One a nie na novej Xbox Series X konzole. Nech sa na to pozrieme akokoľvek, rozdiely medzi predošlými trailermi a čerstvým gameplayom sú naozaj drastické. Dokonca tak, že vzniklo nové meme: Craig The Brute. Áno, mimozemšťan, ktorý pôsobí ako z pôvodného Halo: Combat Evolved s hi-res textúrami, naozaj nevyzerá dobre pri prezentácii 12-teraflopovej konzoly.
Microsoft neskôr toto obhajoval slovami, že ide o starší build a že do vydania bude hra vyzerať určite inak. Navyše došlo k odhaleniu, že hra vlastne ani nebežala na Xbox Series X, ale na PC, ktoré malo byť vraj hardvérovým ekvivalentom Series X. Lenže youtuber ReviewTechUSA zverejnil ďalšie video, v ktorom sa odvolával na tvrdenia bližšie nešpecifikovaného zamestnanca Xbox Game Studios, ktorý sa podieľal na hrách ako je Halo Infinite, Ori and the Will of the Wisps alebo Age of Empires IV.
Podľa leakera Microsoft predviedol pred pár dňami 4 mesiace starý build. To však nič nemení na skutočnosti, že mal byť predvedený na E3, a teda grafika, ktorú sme videli na videu pred pár dňami, je totožná s tou, ktorú by sme videli za normálnych okolností. Hra pritom bežala na stredne výkonnom pracovnom počítači s názvom Condor. Tento počítač využívajú vývojári na testovacie účely. Hardvérové parametre však nie sú známe, vzhľadom k úniku je ale možné, že ide o slabšiu zostavu, než Xbox Series X.
Ďalšou zaujímavosťou je však to, že hra mala pôvodne bežať na Unreal Engine 4 a hráči mohli preskúmať celý prstenec. Dokonca mali mať možnosť preletieť na opačný koniec kruhu. To však v hre nikdy neuvidíme. Technické limitácie spôsobili, že hra napokon beží na vlastnom Slipspace Engine a mapa bude rozdelená na niekoľko segmentov. Vlastne je to teraz podané na spôsob Borderlands.
Poslednou informáciou z úniku je, že hra bude mať multiplayer pri vydaní. Čo v konečnom dôsledku potvrdili už aj samotní 343 Industries. Faktom tiež zostáva, že hra obdrží podporu ray-tracingu na Xbox Series X tesne po vydaní. Hra vychádza koncom roka na Xbox One, Xbox Series X a PC. Využije podporu Smart Delivery a aj program Xbox Play Anywhere. Takisto bude hra dostupná v službe Game Pass.
Osobně: graficky a technologicky velké zklamání. Možná, že to zachrání gunplay, hudba, atmosféra. Ale jako vlajková loď nextgen konzole???