Forza Motorsport: Nové detaily o vylepšeniach
Nové logo a strata číslovania. Aj takým spôsobom vývojári obvykle naznačujú, že ich séria sa dočkala rebootu. Pred pár dňami na zoznam takýchto hier pribudla Forza Motorsport.
Tá je dnes vo vývoji pre Xbox Series X a Windows PC, pričom vývojári už skôr sľúbili, že hra bude postavená na vylepšeniach, ktoré začali vyvíjať pre Forzu Motorsport 7 po vydaní. Už kreatívny riaditeľ štúdia Turn 10 Chris Esaki minulý rok prehlásil, aké vylepšenia sa chystajú. Už vtedy potvrdil, že hra dostane nový fyzikálny model, ktorý zahŕňa inovácie ako je nový model tlaku v pneumatikách reagujúci na teplo, dynamické teploty ovplyvňujúce trenie po asfalte, systém atmosférického tlaku či nový model podvozku.
Vývojári teraz uviedli aj to, že využívajú na modelovanie áut laserové skenovanie, prridali fotogrametriu pre realistickejšie prostredia a celé to okorení ray-tracing. Ten je viacmenej dôvodom, prečo je hra limitovaná len na Xbox Series X. Jeho využitie si totiž vyžaduje, aby vývojári použili úplne nové textúry a modely, pretože v minulosti bolo nasvietenie priamo „zapečené“ do modelov. Využívali teda metódu, ktorá je na hardvér podstatne menej náročná, než ray-tracing.
A čo Forza Horizon 4?
V novom videu Forza Monthly zverejnili vývojári z Turn10 a Playground Games detaily o tom, aké vylepšenia dostane Forza Horizon 4. Tá má už pár dní potvrdené „Optimized for Xbox Series X“ vydanie, čo značí, že hra bude vylepšená na nový Xbox. Na isto už vieme, že hra pobeží v 4K 60fps, čím sa zbaví nastavení, ktoré sú typické pre Xbox One X verziu hry. Tá ponúka na výber z dvoch režimov, Visual (4K 30fps) alebo Performance (1080p 60fps).
Hra ponúkne lepší draw distance, teda vykreslenie vzdialenosti. Rovnako tak sa dočkáme lepších tieňov a particle efektov, ktoré budú zrejme totožné s PC verziou na Ultra nastaveniach. Takisto môžeme očakávať drastické zrýchlenie načítavania vďaka SSD, a podporu funkcie Quick Resume. Tá v podstate uloží obsah z RAM na disk, a až hru znovu zapnete (aj po reštarte konzoly), pokračujete prakticky hneď tam, kde ste prestali. Potvrdené je aj to, že hra nebude podporovať ray-tracing. Pridanie RTX by si vyžadovalo prerobenie hru na novú verziu enginu, čím by sa stratila kompatibilita s Xbox One a PC.
Na vylepšení FH se těším. I když už na XOXu výpadá fantasticky