Pohľad na problematický vývoj Halo Infinite

Halo Infinite Artwork

Halo Infinite. Mal to byť launch titul novej generácie Xboxu, Microsoft do vývoja hry a Slipspace Enginu nalial stovky miliónov dolárov a ani to nedokázalo zabrániť odkladu hry na rok 2021. Pohromou však nie je to, že si pri vydaní Xbox Series X budeme môcť zahrať len 10 z 11 Halo hier, ale vývoj.

Halo Infinite začalo svoj vývoj už v roku 2015 pod pracovným názvom Halo 6. Štúdio si dalo jasný cieľ prebudovať celé Halo. Kvôli tomu začali vyvíjať úplne nový Slipspace Engine, ukážku z ktorého sme mohli vidieť na E3 2018. Áno, bolo to nádherné demo, ktorému sa tohtoročná gameplay ukážka nemôže nijak vyrovnať. V grafike je doslova generačný rozdiel.

Hra mala byť odjakživa vyvíjaná ako launch titul pre novú generáciu konzoly Xbox, ktorú už dnes poznáme ako Series X. Vývoj bol však problémový: konzola nebola v tom čase ani v aktívnom vývoji a vývojári pracovali na hre na základe očakávaní a predpokladov, čo next-gen hardvér ponúkne. Hlavným problémom však je, že kým 343 Industries mali plné ruky práce s enginom (a údajne aj s TV seriálom Halo), tak vývoj samotnej hry bol v prevažnej miere outsourcovaný. Dochádzalo tak k veľa odkladom, nestíhali sa plniť termíny a problémy s vývojom nastali už pred E3 2019.

Podľa informácií serveru Thurrott bol dokonca aj trailer E3 2019 outsourcovaný a hra nebola v hrateľnom stave, hoci v traileri sa píše „Game Engine Footage“, čiže zábery z enginu hry. Problém je, že hoci cutscény môžu vyzerať kvalitne, trailery nastavili latku tak vysoko, že 343 Industries a spol. nemali možnosť dosiahnuť takú úroveň kvality v samotnom gameplayi. Do toho pribudli nezhody, ktoré vyústili v odchod Tima Longa, kreatívneho riaditeľa hry, v auguste/srpnu 2019. Krátko nato ho nahradila (a o pár mesiacov opustila) Mary Olsen. Štúdio vtedy vyhlásilo, že v štúdiu nepanuje žiadna zlá nálada, všetko ide podľa plánov a takéto odchody sú v hernej branži bežné. To áno, ale najmä u hier s problémovým vývojom. Napríklad Mass Effect: Andromeda alebo Anthem.

Problém nastal koncom roka 2019, keď bolo jasné, že 343 nestíha vyvinúť hru ako launch titul pre Xbox Series X. Objavil sa návrh rozdeliť hru na dve časti a najprv vydať kampaň, až potom online multiplayer. To potvrdil aj Phil Spencer, napokon ale vyjdú obe časti hry súbežne. Problém bol aj v tom, že marketingové oddelenie si riešilo svoje veci, ignorujúc vývojárov. A tak sme sa dočkali potvrdenia, že hra ponúkne 120fps free-2-play multiplayer – čím štúdio reagovalo na únik informácií. Absolútnym vrcholom bola pandémia COVID-19, ktorá skomplikovala vývoj hry.

Áno, vývoj hry je problematický, ale nie je to podľa nás dôvod na paniku. Nie, Halo síce nevyjde po boku Xbox Series X, ale vďaka spätnej kompatibilite si môžu hráči zahrať už teraz 10 hier zo sveta Halo. Obzvlášť odporúčam tým, ktorí síce plačú za Halo Infinite, ale nehrali ani jednu z predošlých hier. A čo sa kompatibility týka, tam môžeme očakávať kolekciu 6 hier (Halo: The Master Chief Collection), Halo 5, dve časti Halo Wars a spin-off Halo: Spartan Assault. A ak by toho bolo málo, na PC a iPhone je dostupný Halo: Spartan Strike.

via Thurrott

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *