EA zrušila druhý tretí Star Wars: Battlefront

Star Wars Battlefront 2

Nevieme, či to je jednoducho kliatba najväčšej sci-fi ságy, alebo neschopnosť EA uvedomiť si, že má nereálne plány.

Electronic Arts od roku 2017 zrušila celkom dva projekty Star Wars a v jednom prípade dokonca zrušila celé štúdio, ktoré hru vyvíjalo. Áno, doteraz si pamätáme oznámenie, že Visceral Games, autori Dead Space, končia. A s nimi aj vývoj Star Wars projektu, na ktorý dohliadala známa osobnosť herného priemyslu, Amy Hennig. V minulosti dohliadala na sériu Uncharted a Star Wars s krycím názvom Ragtag tomu mal byť veľmi podobný.

V roku 2017 došlo k zatvoreniu štúdia Visceral a to, čo zostalo z projektu Ragtag, sa malo sformovať v projekte Orca, na ktorý dohliadalo štúdio EA Vancouver. Tieto Star Wars sa mali odohrávať v otvorenom svete, ale aj tento projekt bol zrušený. A do tretice všetko zlé: EA zrušila projekt Viking, ktorý mal byť tretím projektom zo série Battlefront. Ironické.

Projekt mal byť menší a skôr šlo o spin-off, ktorý mal opäť ponúknuť otvorený svet a mal vyjsť ešte tento rok, na novú generáciu konzol. Vyvíjať ho malo štúdio Criterion, lenže EA zistila, že jej plán, vyvinúť next-gen hru za 1,5 roka, je prinajmenšom nereálny. A miesto toho, aby EA dala projektu viac času, rozhodla sa ho úplne zrušiť. Criterion Games preto začínajú pracovať opäť na sérii Need for Speed, ktorá sa koncom minulého roka dočkala veľmi podareného dielu Heat.

Nevedno, prečo sa EA rozhodla po úspešnom diele zmeniť hlavného vývojára, ale štúdio Ghost Games, ktoré vyvinulo diely Rivals, Need for Speed (2015), Payback a Heat, bude zrazu len vypomáhajúcim štúdiom. V novej generácii bude mať hlavné slovo Criterion, ktorý už vyvíjal predošlé rebooty Most Wanted (2012) a Hot Pursuit (2010) potom, čo sa EA rozhodla zatvoriť štúdio Black Box Games po nepodarenom The Run.

Ale vráťme sa naspäť k Star Wars. Tento Battlefront mal byť vo vývoji najprv v štúdio EA Vancouver a až potom v Criterione. Tu začali vznikať problémy medzinárodného vývoja hier, hlavne čo sa komunikácie a logistiky týka. Vývojár, ktorý nechcel byť menovaný, pre Kotaku povedal, že na vývoj hry dohliadalo priveľa šéfkuchárov. Criterion mal ale veľmi ambiciózne predstavy o projekte so silným zameraním na príbeh a postavy.

Zaujímavosťou je inak, že je to už druhýkrát, čo došlo k zrušeniu tretieho Battlefrontu. V rokoch 2004 a 2005 štúdio Pandemic vydalo prvé dva diely, pričom ten prvý sa dá až do konca februára/února stiahnuť zadarmo v rámci Games with Gold. Na vývoji Star Wars: Battlefront III pracovalo štúdio Free Radical Design, dnešný Crytek. Hra bola údajne vo vývoji od roku 2006 a k jej zrušeniu došlo, keď bola už takmer hotová, pretože štúdio stratilo práva na značku. Nemohlo ju teda nikdy dokončiť. Vo vývoji bola aj pre Xbox 360, rozpracovaná verzia unikla na internet a je hrateľná na vývojárskych kitoch.

via Kotaku

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

You may also like...

Jeden komentár

  1. Rado píše:

    najvyšší čas zobrať EA licenciu.

Pridaj komentár